پزو مکزیک به بالاترین حد خود رسید. پیش بینی از 04.05.2023


در حالی که بانک مکزیک در حال بررسی پایان دادن به چرخه انقباض پولی است، فدرال رزرو قرار است آن را به پایان برساند. آخرین جلسه FOMC باعث تضعیف دلار و باعث شد USDMXN به پایین ترین سطح در شش سال گذشته سقوط کند. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی ماهانه پزوی اساسی مکزیک

یک ارز قوی بازتاب یک اقتصاد قوی است. در مورد اقتصاد همتای تجاری کشور نیز صادق است. بیایید به یاد بیاوریم که چگونه دلار استرالیا و نیوزیلند در نیمه دوم سال 2020 تقویت شد، زمانی که چین، که به دلیل همه گیری بسته شده بود، به عنوان یک پناهگاه امن تلقی شد. مثال دیگر ارزهای اروپای شرقی است که در سال 2023 به عنوان شریک تجاری خود تقویت شدند، منطقه یورو توانست از رکود جلوگیری کند و بانک مرکزی اروپا تمایل خود را برای افزایش نرخ بهره به 3.75 درصد اعلام کرد. اگر ایالات متحده به عنوان یک شریک تجاری در پشت مکزیک قرار نمی گرفت، پزو به چنین موفقیت بزرگی دست نمی یافت.

در واقع، اقتصاد ایالات متحده تأثیر مبهمی بر جای می گذارد. کاهش رشد تولید ناخالص داخلی به 1.1 درصد در سه ماهه اول با رشد چشمگیر مخارج مصرف کننده همراه است. کاهش تعداد مشاغل جدید به پایین ترین سطح در دو سال اخیر با افزایش غیرمنتظره اشتغال گزارش شده توسط ADP ترکیب شده است. کاهش PMI تولید با افزایش PMI خدمات جبران می شود. اقتصاد آمریکا دو جنبه دارد. از یک طرف، به دلیل انقباض پولی تهاجمی فدرال رزرو با مشکلاتی روبرو است. از سوی دیگر، این کشور به بهبودی از بیماری همه گیر ادامه می دهد.

اقتصاد ایالات متحده هنوز قوی است. با این حال، ترس از رکود، بازدهی خزانه داری را کاهش می دهد و معامله گران را تشویق می کند. یکی از ذینفعان اصلی مکزیک و پزو آن است که به بالاترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از سپتامبر 2017 رسیده است.

پویایی بازده اوراق قرضه در ایالات متحده آمریکا و مکزیک

منبع: اقتصاد بازرگانی

ایالات متحده 83 درصد از صادرات مکزیک را تشکیل می دهد. این کشور به دلیل نقل و انتقالات عظیم کارمندان مکزیکی شاغل در ایالات متحده به سرزمین مادری خود و انتقال صنایع آمریکایی به قلمرو مکزیک از اولویت برخوردار است. در نتیجه، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول 3.9 درصد رشد کرد که فراتر از پیش بینی کارشناسان بود و مازاد تجارت خارجی در ماه مارس به بالاترین سطح خود از ابتدای سال 2022 رسید.

اقتصاد قوی، معاملات حمل و نقل و مدیریت موثر تورم، پزو را در بین بهترین عملکردهای فارکس سال بعد از فورینت مجارستان در جایگاه دوم قرار داد. تقویت ارز به قدری سریع است که وزارت دارایی در مورد تاثیر آن بر صادرات صحبت کرد، اما از نشان دادن سطوح خودداری کرد. USDMXNکه باعث نگرانی دولت خواهد شد. Banxico در نشست 18 مه پایان چرخه انقباض پولی را پیشنهاد می کند.

در حالی که بانک مکزیک پیشنهاد می کند، فدرال رزرو در حال برداشتن گام هایی برای پایان چرخه افزایش نرخ بهره است. پس از ناپدید شدن این عبارت که ممکن است افزایش نرخ اضافی مناسب باشد از متن بیانیه همراه FOMC ناپدید شد، بازار مشتقه احتمال 45 درصد کاهش نرخ در ژوئن و 82 درصد احتمال این رویداد را در سپتامبر داد. چنین انتظاراتی بر دلار آمریکا فشار وارد می کند.

احتمال تغییر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر

منبع: CME Group.

ماهانه USDMXN طرح معاملاتی

ترکیبی از اقتصاد قوی ایالات متحده و نرخ راکد طولانی مدت وجوه فدرال ایده آل است USDMXN خرس ها هنوز هم فروش این جفت ارز در اصلاح با اهداف 17.5 و 17.1 مرتبط است.

نمودار قیمت USDMXN در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/mexican-peso-hits-the-highs-forecast-as-of-04052023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج