پوند لکنت زبان با داغ شدن بحث در مورد مسیر افزایش نرخ BoE توسط Investing.com

بیلی گفت: “بازار… فکر می‌کند که ما در حال حاضر تقریباً به پایان رسیده‌ایم. آنها تعدادی افزایش قیمت بیشتری برای ما دارند.”


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/pound-stutters-as-debate-on-boe-rate-hike-path-heats-up-3120186

MUFG گفت: “ما همچنان شاهد دو افزایش بیشتر به جای پنج افزایش قیمت هستیم که بخشی از حمایت فعلی بازدهی پوند را حذف می کند.”

با این حال، دیگران چندان مطمئن نیستند. جی پی مورگان این خطر را می بیند که BoE بتواند نرخ بهره را تا 7 درصد افزایش دهد، زیرا این نگرانی وجود دارد که BoE برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود تلاش خواهد کرد.

این گزارش افزود: با وجود چرخه افزایش 18 ماهه نرخ بهره توسط BoE، مصرف کنندگان از افزایش دستمزدهای عادی سود می برند که ضربه نرخ های بالاتر وام مسکن را کاهش داده است.

کاهش قیمت مواد غذایی احتمالا “بزرگترین تاثیر” را بر انتظارات تورمی کوتاه مدت خواهد داشت و به دنبال آن کاهش 17 درصدی قبوض آب و برق از سقف قیمتی دولت بر انرژی که از اول ژوئیه لازم الاجرا شد، خواهد بود.

Investing.com — پوند در برابر دلار تا حد زیادی بدون تغییر در روز چهارشنبه باقی ماند، زیرا بحث در مورد اینکه بانک مرکزی انگلیس تا چه اندازه باید برای کنترل تورم پیش برود ادامه داشت، برخی خواستار افزایش تنها دو افزایش دیگر بودند، در حالی که برخی دیگر در مورد چندین افزایش دیگر هشدار دادند. پیاده روی

از آنجایی که BoE با چالشی سخت برای مهار تورم مواجه است، بانک مرکزی ممکن است مجبور شود در مورد افزایش نرخ بهره تهاجمی تر شود و اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جی پی مورگان گفت: «شکست در رفتار، یا فرود سخت، به نظر می رسد در مقطعی از سال آینده، اگر تورم در بریتانیا تحت کنترل قرار گیرد، به طور فزاینده ای محتمل به نظر می رسد.

بحث فزاینده در مورد مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس تنها چند هفته پس از آن مطرح شد که بانک مرکزی بریتانیا به دنبال داده‌هایی که نشان می‌داد تورم بیش از حد انتظار بود، افزایش شگفت‌انگیز 0.5 درصدی را ارائه کرد.

با 0.07 درصد کاهش به 1.2702 دلار رسید.

با این حال، در نشست سالانه بانک مرکزی در سینترا، پرتغال هفته گذشته، اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی اروپا، هنگام بحث در مورد انتظارات بازار برای چندین افزایش بیشتر نرخ بهره، سخن گفت.


© رویترز.
MUFG می افزاید، قیمت سوآپ شاخص یک شبه بریتانیا (OIS) در 130 نقطه پایه دیگر که قیمت آن تا پایان سال انقباض است، «بیش از حد باقی می ماند» و احتمالاً با مشاهده «کاهش تورم» در بازارها، کاهش می یابد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج