ین با درد بیشتری روبرو می شود زیرا اوئدا، فرماندار جدید BoJ، امیدهای محوری سیاست را اژدر می کند توسط Investing.com

Ueda پیشنهاد کرد که یک “گام روشن” دیگر در چشم انداز تورم، بازنگری در کنترل منحنی بازده یا بازگشت به سیاست عادی را تضمین می کند. اما اضافه کرد که تورم که با سریعترین سرعت خود از سپتامبر 1981 در حال افزایش است، احتمالاً به اوج خود رسیده است و رسیدن به هدف 2 درصدی BoJ “مدتی طول می کشد”.

نوشته یاسین ابراهیم



کازوئو اوئدا در جلسه تاییدیه خود در روز جمعه اعلام کرد که عجله ای برای کنار گذاشتن کنترل منحنی بازدهی BoJ – که برای محدود نگه داشتن بازده اوراق قرضه دولت ژاپن در سطح هدف تعریف شده طراحی شده است – عجله ندارد و اضافه کرد که مناسب است از BoJ پیروی کرد. اقدامات سیاست پولی ناخواسته

MUFG روز جمعه، درست چند روز قبل از شروع، گفت: «مگر اینکه نظرات Ueda به طور قابل توجهی با امروز متفاوت باشد، به نظر می رسد که مرحله برای تضعیف مجدد ین در هفته پیش رو به سمت میانگین متحرک 200 روزه در حدود سطح 137.00 آماده شده است. شهادت اوئدا در مقابل مجلس علیای پارلمان در روز دوشنبه.

Investing.com — ین در روز جمعه در برابر دلار دچار افت شد و اکنون احتمالاً پس از اینکه کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، شرط‌بندی‌ها را برای یک چرخش سیاست تحت رژیم خود اژدر کرد و از بانک مرکزی حمایت کرد، به شدت به شدت در حال کاهش است. در بحبوحه انتظارات مبنی بر اینکه تورم بالای چهار دهه احتمالاً برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند، اقدامات سیاست پولی فعلی را انجام می دهد.

پیش از جلسه استماع وی، برخی از فعالان بازار امید زیادی داشتند که Ueda تغییرات اخیر هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی بریتانیا را در برنامه کنترل منحنی بازده بانک مرکزی با محوریت جنگ‌طلبانه دنبال کند.

نامزد فرماندار BoJ گفت که افزایش نرخ تورم ناشی از عوامل “هزینه فشار” – از جمله افزایش قیمت واردات است که موقتی است – نه تقاضای قوی.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/yen-faces-more-pain-as-incoming-boj-governor-ueda-torpedoes-hopes-of-policy-pivot-3014486

در اوایل سال جاری، کورودا، که دوره ریاستش در آوریل به پایان می رسد، گفت که BoJ به دولت ژاپن اجازه می دهد بازدهی 10 ساله خود را تا 50 واحد پایه یا 0.5 درصد افزایش دهد تا از سقف قبلی 0.25 واحد در ثانیه، بحث هایی را در مورد اینکه آیا افزایش می دهد. این حرکت نشان دهنده تغییر رژیم برای BoJ متمایل به کبوتر است.

روز جمعه با جهش 1.3 درصدی به 136.49 رسید.

Daiwa Capital Markets در یادداشتی گفت: «همکاران ما در توکیو قضاوت کردند که دیدگاه‌های کلیدی Ueda درباره شرایط اقتصادی، چشم‌انداز تورم، موضع سیاست پولی فعلی و مکانیسم انتقال، همگی تفاوت چندانی با دیدگاه‌های Kuroda ندارند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج