ین توسط کبوترها عقب افتاده است. پیش بینی از 07.02.2023


برای مدت طولانی، بازارها بازنشستگی هاروهیکو کورودا را نشانه ای از شروع به زودی انقباض پولی می دانستند. چه می‌شود اگر رئیس جدید BoJ حتی از این هم بدتر باشد؟ کجا خواهد شد USDJPY برو پس؟ اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

اتفاقی که دو بار افتاد حتما برای بار سوم هم اتفاق خواهد افتاد. وزارت دارایی ژاپن از مداخلات ارزی به ارزش 6.35 تریلیون ین، معادل 48 میلیارد دلار در ماه اکتبر خبر داد و گفت که آنها نتیجه داده اند و تکرار آن در آینده را رد نمی کند. در مجموع، بانک مرکزی با همکاری نزدیک با دولت، بیش از 9 تریلیون ین برای ارسال USDJPY از بالاترین سطح 32 سال گذشته کاهش یافته است. و اگرچه مداخله قبلی BoJ FX در سال 1998 است، دو مورد قبلاً اتفاق افتاده است. سومی میاد؟

واکنش ین به مداخلات فارکس

منبع: بلومبرگ

در واقع، ژاپن امروز نیازی به مداخلات ارزی ندارد. ین در حال حاضر به طور پیوسته در حال حرکت است، که منعکس کننده اصول اقتصادی است که مورد نیاز توکیو رسمی است. سرمایه گذاران دوباره بر روی سیاست های پولی متمرکز شده اند که از آن حمایت می کند USDJPY گاو نر

به دنبال گزارش قوی در مورد اشتغال ایالات متحده و اظهارات جنگ طلبانه آتلانتا فد بوستیک، بازار مشتقات روی رشد نرخ صندوق های فدرال به 5.25٪ یا حتی 5.5٪ شرط بندی می کند. دلار آمریکا به طور طبیعی حمایت می شود.

اگر این گزارش ها درست باشد و ماسایوشی آمامیا رئیس بعدی بانک ژاپن شود، فعالان بازار می گویند که برای اوراق قرضه صعودی خواهد بود و بر ین و سهام مالی محلی تاثیر می گذارد. تصور می شود که آمامیا یک کبوتر است، و تبدیل شدن او به سمت فرماندار BoJ به سرمایه گذاران در حفظ سیاست پولی فوق العاده آسان اطمینان می دهد. محدوده هدف برای بازده اوراق قرضه به سختی بیشتر خواهد شد، درست مانند هر افزایش نرخ.

از سوی دیگر، اگر سیاست پولی به داده های داخلی بستگی داشته باشد و ثابت شود که تورم ژاپن در سطوح بالا باقی بماند، هیچ کبوتری مانع انقباض پولی BoJ نخواهد شد. افزایش رشد درآمد اسمی به 4.8 درصد در ماه دسامبر، که بسیار بالاتر از پیش بینی بلومبرگ است، یک عامل نزولی برای USDJPY. من فکر نمی کنم که بر اساس یک گزارش واحد، BoJ تعدیل های بیشتری را در سیاست پولی انجام دهد. به گفته هاروهیکو کورودا، افزایش دستمزدها به میزان 3 درصد یا بیشتر باید ادامه یابد تا قیمت های بالا ثابت شود.

پویایی درآمد در ژاپن

منبع: بلومبرگ

هر چه بیشتر USDJPY روند به موضع جروم پاول بستگی دارد. سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر سخنرانی او هستند. من فکر نمی کنم که رئیس فدرال رزرو سرمایه گذاران را تشویق کند. اگر پیشنهادهایی در مورد نرخ بهره بالقوه بالاتر از پیش بینی های FOMC در دسامبر وجود داشته باشد، شاخص های سهام ایالات متحده کاهش می یابد، در حالی که بازده خزانه داری افزایش می یابد و دلار آمریکا را تقویت می کند.

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

بنابراین، دلار USDJPY وارد شده در 129.1 سود به همراه داشت. با توجه به پیشنهاد تثبیت در محدوده 127.5-134.2، رالی به خوبی می تواند ادامه یابد. مهم است که لانگ ها را نگه دارید و هر از گاهی به آنها اضافه کنید.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/yen-is-set-back-by-doves-forecast-as-of-07022023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج