EURUSD به عنوان بازارهایی که نقدینگی کامل تعطیلات دارند در رکود فنی باقی مانده است


نقاط صحبت EURUSD، S&P 500، VIX و نقدینگی:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.0550
  • ما در حالی به هفته پایانی سال معاملاتی می رویم که انتظارات فصلی سنگین در شرایط ایجاد شده است. بیشتر دارایی ها برای عادی سازی یا شکستن الگوهای فنی سخت تلاش کرده اند
  • استثنای کاهش تنش در شرایط تعطیل، EURUSD است که در کوچکترین محدوده 5 روزه خود از نوامبر 2021 بسیار تحریک کننده است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ما در حال حرکت به آخرین هفته معاملاتی سال هستیم و بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر رایانه های خود را خاموش کرده اند تا زمانی که ساعت به سال 2023 برسد. اگرچه ما با نوسانات غیرقابل فصلی و انحراف جهت از بازارهای اصلی تا دسامبر و تا هفته 51 مواجه شدیم. در سال، محدودیت طبیعی مشارکت در این هفته پایانی تجارت وزن بسیار بیشتری دارد. این به معنای نشان دادن حس تحمل دارایی های حساس به ریسک نیست، بلکه انعکاسی از پتانسیل کاهش قابل توجه سرعت برای بازارها بدون توجه به قطب نمایی است که آنها انتخاب کرده اند. در این محیط، برش باریک حالت ثابت است و شکست ها برای حرکت به سمت روندها بسیار محتاط هستند. اگر بخواهیم یک رویداد دورتر را تجربه کنیم، به احتمال زیاد باید از معادل یک «قوی خاکستری» یا بیشتر (یک اختلال مالی مهم و جهانی که تهدیدی احتمالی در نظر گرفته می‌شد، اما نه در آینده نزدیک) ایجاد می‌شد.

این پس‌زمینه بازاری است که ما با آن سر و کار داریم و من اینگونه به ارزیابی خود از EURUSD خواهم پرداخت. این معیار که نقدشونده‌ترین جفت ارز در جهان است، راه خود را به تراکمی پیدا کرده است که به راحتی می‌توان آن را «افراطی» توصیف کرد. محدوده تاریخی پنج روزه (به عنوان درصد نقطه) کوچکترین محدوده تاریخی است که از نوامبر سال گذشته تاکنون ایجاد شده است. در این دوره باید انتظار آرامش داشت، اما با وجود تقویم، این در انتهای طیف قرار دارد. سطوح فعالیت معمولاً «بازگشت متوسط» هستند به این معنی که معمولاً به چیزی شبیه به هنجار حرکت می کنند. اگر در محدوده 1.0660 تا 1.0580 شکسته شود، احتمالاً با پیگیری قابل توجهی آشکار نخواهد شد. ATR 10 روزه (نوسانات واقعی) به طور قابل توجهی توسط شرایط بازار تنبیه شده است و ریسک رویدادهای پرمخاطب ایالات متحده یا اروپا در آینده وجود ندارد. من برای استراحت تماشا خواهم کرد، اما در مورد اینکه چقدر می توانیم از آنجا حرکت کنیم بسیار شک دارم.

نمودار EURUSD با SMAهای 20 و 100 روزه، محدوده تاریخی 5 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

تا آنجا که خطر رویداد اساسی برنامه ریزی شده تا پایان سال 2022، کاهش قیمت PCE جمعه گذشته شاید آخرین نسخه قابل توجه باشد. نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو از نرخ سرفصل 6.1 به 5.5 کاهش یافت در حالی که قرائت اصلی با انتظارات از 5.0 به 4.7 درصد مطابقت داشت. هر دو هنوز به مراتب بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو هستند، اما سرعت کاهش نرخ شاخص CPI ترجیحی بازار را منعکس می کند – که باعث شد تا S&P 500 در ماه نوامبر و این ماه (حداقل در ابتدا) بهای قابل توجهی را در نظر بگیرد. با این حال، بازار عموماً توجه بیشتری به شاخص CPI دارد و کمبود شدید نقدینگی در جلسه پایانی معاملات جمعه طبیعتاً یک مهار شدید برای پاسخ بود. برای ریسک رویداد برنامه ریزی شده در هفته آینده، وزن تقویم ایالات متحده در حدود موجودی، تورم خانه و فروش خانه های معلق منتشر شده در اواسط هفته خواهد بود. ژاپن منطقه دیگری با وزن اساسی خواهد بود که با اهرم شگفتی اخیر BOJ، با خلاصه نظرات BOJ همراه با مجموعه ای از گزارش های ماهانه (شروع مسکن، تولید صنعتی، بیکاری و خرده فروشی) خواهد بود.

ریسک رویدادهای کلان اقتصادی تا پایان هفته

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

برای توسعه کلی «روند ریسک»، میانگین‌های فصلی نشان می‌دهد که احتمال تخلیه بیشتر بیشتر در سطوح نقدینگی و نوسانات وجود دارد. با در نظر گرفتن جهت – جایی که بیشتر معامله گران روی آن تمرکز می کنند – میانگین تاریخی برای S&P 500 نشان می دهد که هفته آخر (پنجاه و دوم) سال به سود معناداری منجر می شود. در واقع، این سومین شهر بزرگ نیمه دوم سال است. با این حال، دامنه عملکرد تاریخی برای این هفته خاص در طول تاریخ گسترده است. برای این که آن را در نظر بگیریم، هفته گذشته در حالی که از نظر تاریخی میانگین 0.3 درصد افزایش را تجربه کرده بود، زیان اندکی را ثبت کرد. جهت بسیار کمتر از نوسانات و قطعا نقدینگی در طول دوره است.

نمودار میانگین عملکرد S&P 500 بر اساس هفته تقویم بازگشت به سال 1900 (هفتگی)

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با توجه به اینکه جهت کلی بازار غیرقابل پیش‌بینی است، در حالی که شرایط نقدینگی با افزایش احتمالی نوسانات با اطمینان بیشتری کاهش می‌یابد، من شاهد آزمایش S&P 500 محدوده محدوده هفته گذشته خود هستم. مقاومت معنی‌داری در بالا در ناحیه 3910-25 وجود دارد که توسط SMA 100 روزه به محدوده پایین‌ترین حد قبلی در نوامبر و اوایل دسامبر مسدود شده است. پایین تر، ما 00-3820 داریم که از تلاقی سطوح فیبوناچی قابل توجه تشکیل شده است. ما هفته گذشته را در میانه این محدوده به پایان رساندیم، اما نوسانات تقویت شده نقدینگی می تواند نوسانات بالقوه متعددی را تا مرزهای این باند مشاهده کند.

نمودار S&P 500 Emini Futures با حجم، VIX و ATR 20 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید




منبع: https://www.dailyfx.com/news/eurusd-left-in-a-technical-lurch-as-markets-in-full-holiday-liquidity-20221223.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج