تمرکز سرمایه گذاران و معامله گران بر انتشار داده های تورم CPI ایالات متحده است

گزارش تورم CPI ایالات متحده هدیه روز ولنتاین است که سرمایه گذاران و معامله گران منتظر آن بوده اند. این گزارش تعیین خواهد کرد که آیا فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) انقباض بیشتر سیاست پولی را انتخاب می کند. در بریتانیا، شاخص FTSE 100 به رکورد جدیدی رسیده است، زیرا در سال 2023 به رشد خود ادامه می دهد.

گزارش تورم CPI ایالات متحده: آیا شگفتی وجود خواهد داشت؟

در عوض، پیش‌بینی‌ها اکنون انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی بلوک یورو در سال 2023 به میزان 0.9 درصد افزایش یابد که از 0.3 درصد پیش‌بینی شده در سه ماه پیش بیشتر است.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید انقباض پولی احتمالاً در سال 2024 پایان خواهد یافت

وبینارهای تجاری رایگان

گزارشی که توسط بانک OCBC منتشر شد، خاطرنشان کرد: «اگر روند کاهش تورم در ایالات متحده نشانه‌هایی از کند شدن را نشان دهد، آنگاه احساسات ریسک ممکن است تحت فشار قرار بگیرند و دلار حمایت بیشتری پیدا کند. با این حال، اگر روند کاهش تورم به جای ناهمواری ثابت شود (یعنی CPI ملایم‌تر از حد انتظار باشد)، در این صورت کاهش مجدد دلار می‌تواند بازگردد.

گزارش تورم CPI بریتانیا در روز چهارشنبه منتشر می شود

گزارش تورم CPI ژانویه ایالات متحده بر اخبار امروز غالب خواهد بود. داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار (BLS) انتظار می رود که تورم سرفصل و شاخص اصلی قیمت در ماه 0.4 درصد افزایش یابد. این ممکن است جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و هیئت مدیره بانک مرکزی را وادار کند که به دنبال افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده باشند زیرا نبرد با تورم ممکن است پیچیده شود.

گزارش رویترز با استناد به سندی که به پارلمان ژاپن ارائه شده است، نشان می‌دهد که جانشین هاروهیکو کورودا، کازوئو اوئدا، اقتصاددان و عضو سابق هیئت سیاست‌گذاری BoJ خواهد بود. گزارش‌های رسانه‌ها در چند روز گذشته تاکید کردند که معاون فرماندار ماسایوشی آمامیا نامزد اولیه بود، اما انکار او باعث شد تا دولت اوئدا را انتخاب کند.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

سرفصل ژانویه و داده های اصلی تورم CPI منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (روشن است) صبح چهارشنبه مورد توجه سرمایه گذاران و معامله گران قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان پیشنهاد می‌کنند که انتظار می‌رود اعداد کاهش نرخ تورم کل را تا 10.1 درصد به صورت سالانه نشان دهند.

کمیسیون اروپا (EC) پیش بینی های زمستانی جدید خود را روز دوشنبه منتشر کرد. اتحادیه اروپا پیش بینی های خود را برای رشد در سال 2023 افزایش داد زیرا دیگر انتظار رکود اقتصادی در سال 2023 را ندارد.

صندوق بین المللی پول طی سخنانی در اجلاس جهانی دولت در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)صندوق بین المللی پولکریستالینا جورجیوا، رئیس، پیشنهاد کرد که بازارهای جهانی دلیل خوبی برای خوشبختی دارند.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/investors-poised-for-us-cpi-inflation-report

برخی از فعالان بازار بر این باورند که با افزایش رشد دستمزدها، بانک انگلستان (BoEاگر تورم در چند ماه آینده به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا نکند، ممکن است نیاز باشد کمی بیشتر از آنچه که می‌خواهد ادامه یابد.

فرماندار جدید BoJ سیاست را تغییر می دهد؟

اوئدا در اظهار نظر درباره سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه خاطرنشان کرد که «سیاست فعلی بانک مرکزی ژاپن مناسب است. تسهیل پولی باید ادامه یابد. من فکر می کنم مهم است که تصمیم گیری ما منطقی باشد و توضیحات ما قابل درک باشد.»

رشد تولید ناخالص داخلی ژاپن به 1.1 درصد در سال 2022 کاهش می یابد

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط دولت ژاپن، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2022 نسبت به سال 2021 1.1 درصد افزایش یافت، اما سرعت آن از 2.1 درصد در سال 2021 کاهش یافت. 7.9 درصد

کمیسیون اروپا پیش بینی تولید ناخالص داخلی خود را منتشر کرد

به طور خاص، جورجیوا گفت: «بازارهایی داریم که عاشق اخبار خوب هستند، و آنها گوش خود را برای پیام خنثی تری که از سوی فدرال رزرو، از بانک مرکزی اروپا دریافت می کنند، باز نمی کنند. بازارها قسمت اول جمله را می شنوند، نمی شنوند [hear] دومین.”

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج