نحوه کنترل احساسات هنگام معامله

👉 ما را از دست ندهید ایده های معاملاتی فارکس

به یک روز زیبا، صاف و آفتابی فکر کنید. بیرون از خانه قدم می زنید و می توانید کیلومترها ببینید. تا جایی که افق به شما اجازه می دهد، می توانید ساختمان ها و تپه ها را ببینید. اکنون همان پرسپکتیو را تصور کنید اما در یک روز ابری که نمای کامل مسدود شده است. این شبیه اتفاقی است که وقتی احساسات و عواطف شما مانع می شود تا چه اندازه می توانید آنچه را که در مقابل شماست به وضوح ببینید، اتفاق می افتد.

یکی دیگر از تکنیک های دیفیوژن، نسخه کمی متفاوت از تکنیک برچسب گذاری است که در بالا توضیح داده شد.
این روش شامل گفتن چیزی است که تجربه می کنید نه اینکه فقط چیزی را احساس کنید. به عنوان مثال، اگر غمگین هستید، به جای گفتن «من غمگین هستم»، ممکن است بگویید: «احساس غمگینی را تجربه می‌کنم».
این شیوه تحلیلی نگاه کردن به احساسات و عواطف می تواند فاصله خوبی بین شما و احساسات ایجاد کند. این به شما امکان می دهد تا آنها را واضح تر ببینید و به روشی منطقی واکنش نشان دهید. این دیدگاه جدید می تواند به شما کمک کند تا بینش های روانشناختی جدیدی کسب کنید.

خنثی کردن احساسات و غلبه بر احساسات

افزایش آگاهی و تمرین ذهن آگاهی

تمرین ذهن آگاهی به ایجاد فضایی بین احساسات و واکنش شما به آنها کمک می کند. این مکث در بین به شما کمک می کند تا پاسخی معقول به احساسات خود داشته باشید و نه یک واکنش تکانشی و عجولانه.

بین خودتان و افکارتان فاصله بگذارید

در این مقاله نگاهی به چندین استراتژی و تکنیک خواهیم داشت که به شما در کنترل احساسات در حین معامله کمک می کند.

ما را دنبال کنید: 👉یوتیوب 👉 لینکدین 👉 اینستاگرام 👉 توییتر 👉 TradingView




منبع: https://the5ers.com/how-to-control-emotions-while-trading/

پرش در سراسر صفحه نمایش

چند بار در سر خود گیر کرده اید یا بدترین دشمن خود بوده اید؟ این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما کاملاً در افکار خود غرق شوید. در این حالت، غیرممکن است که آنچه را درست در مقابل صورت شما قرار دارد، ببینید.

این مهم است که در حالی که به دنبال تغییرات و علل آن هستید، باید بپذیرید که این نوسانات احساسی در طول یک روز اتفاق می‌افتد. هدف سرکوب یا اجتناب کردن این احساسات، و درک علل و اثراتی است که آنها بر خلق و خوی شما دارند. در حالی که برخی از افکار می توانند به محرک های فیزیکی مرتبط شوند، برخی دیگر ممکن است فقط به این دلیل اتفاق بیفتند که اتفاق می افتد.

برای اینکه بتوانید افکار و احساسات خود را کنترل کنید، ضروری است که یک قدم به عقب بردارید و آنها را به گونه ای که واقعا هستند ببینید، نه فقط احساسی که در شما ایجاد می کنند. این فرآیند معمولاً به عنوان defusion شناخته می شود.

همانطور که تصویری از وضعیت عاطفی شما در طول یک روز شروع به شکل گیری می کند، به دقت نگاه کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که برجسته است یا خیر. اگر زمان خاصی از روز باعث ایجاد یک احساس خاص می شود، ببینید آیا یک عامل محیطی در آن نقش دارد یا خیر. آیا بعد از قهوه صبحتان دچار افت شدید می شوید؟ آیا روشنایی بعد از ظهر یا کمبود نور بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد؟ کارآگاه بازی کنید و نقاط را به هم وصل کنید.

یک روایت جدید برای احساسات خود ایجاد کنید

یک ابزار عالی برای کمک به فاصله گرفتن از افکارتان، تمرین ذهن آگاهی است. ذهن آگاهی مغز شما را آموزش می دهد تا از افکار و احساسات در زمان وقوع آنها آگاه تر باشد.

اولین بخش تبدیل عواطف و احساسات خود به تجربیات سازنده این است که بدانید آن احساسات و عواطف چیست و چه زمانی آنها را احساس می کنید.

یک راه ساده برای انجام این کار این است که احساسات خود را هنگام تجربه آنها یادداشت کنید. این می تواند در یک نوت بوک یا یک تقویم، یا هر طور که دوست دارید. در صورت نیاز ساده شروع کنید و احساسات خود را در طول روز کاری زیر نظر بگیرید.

این کلید کنترل احساسات در حین معامله (و در هر زمان، واقعاً) است. اگر بتوانید یک قدم به عقب بردارید و افکار و احساسات خود را ببینید، در این راه هستید مسیر درست برای کنترل آنها در حین معامله

علاوه بر تمرکز حواس، راه دیگری برای کنترل افکار و احساسات، برچسب زدن به آنهاست. دفعه بعد که احساسات شدیدی را تجربه کردید، بنشینید و فقط در ذهن خود به آنها نگاه کنید. همانطور که ظاهر می شوند، به افکار آنها برچسب بزنید. وقتی به چیزی فکر می کنید، آن را تجسم کنید و به آن برچسب بدهید. آن را ببینید و بگویید: “این یک فکر است.” همین کار را برای احساسات.

وقتی ذهن شما روشن است، و احساسات شما در فاصله هستند، می توانید دورتر را ببینید. وقتی احساسات شما بیش از حد حاضر و حواس پرتی است، دید شما مسدود می شود و نمی توانید تا آنجا دورتر را ببینید. فاصله گرفتن از افکارتان کار آسانی نیست، بنابراین اگر به همان سرعتی که می خواهید اتفاق نیفتد، ناامید نشوید. تمرین هر روز و صبور باش نتیجه ارزش تلاش را خواهد داشت.
وقتی احساسات و عواطف شما مانع می شود که چقدر واضح می توانید آنچه را که در مقابل شماست ببینید

در مورد اینکه چگونه احساس می کنید زبانه ها را حفظ کنید

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج